Op zoek naar kortingsacties? Bekijk ze hier

FAQ

Veel gestelde vragen

 

  • Monteren jullie alleen VELUX dakramen of ook andere merken?
    Naast VELUX dakramen monteren we ook dakramen van het merk Roto. Dit is ook een premiumkwaliteit product gemaakt in Duitsland met meer productvarianten.
  • Hebben jullie tweedehands VELUX / ROTO dakramen?
    Nee wij hebben geen tweedehands VELUX / ROTO dakramen.
  • Zijn jullie de goedkoopste?
    Helaas wij zijn niet de goedkoopste maar misschien wel een van de beste 😊. We zijn niet voor niets in 2020 VELUX montagepartner van het jaar geworden.
  • Kopen jullie ons bestaande VELUX / ROTO dakraam wanneer we deze bijvoorbeeld vervangen door een groter VELUX / ROTO dakraam of dakkapel?
    Nee, vaak is er bij jou op zolder een plaats waar dit dakraam nog goed tot zijn recht komt. Wanneer dit niet het geval is adviseren wij het te koop te zetten op bijvoorbeeld Marktplaats. Je zult verbaasd zijn wat er voor een tweedehands dakraam wordt betaald.
  • Monteren jullie de VELUX / ROTO dakramen van buitenaf?
    Standaard worden dakramen van binnenuit gemonteerd. Grotere dakramen die niet binnendoor gaan of zware dakramen die te zwaar zijn om te tillen verplaatsen wij buitenom door middel van onze eigen hijskraan.
  • In welke regio werken jullie?
    Wij werken landelijk van Den Haag tot Arnhem en van Maastricht tot Delfzijl.
  • Ik heb zelf de dakramen aangekocht willen jullie deze voor ons monteren?
    Ja hoor dat doen wij zeker, echter willen we van tevoren wel exact de specificaties weten van wat je gekocht hebt. Wij monteren bijvoorbeeld niet (zelfs al zou je het willen) zonder waterkerende manchet.
  • Heeft VELUX / ROTO ook dakramen met zelfreinigende beglazing?
    Jazeker kijk voor meer informatie op www.velux.nl/producten/beglazing of www.roto-dakramen.nl
  • Hoe lang duurt het tot ik een offerte heb?
    Dit kan vaak heel snel, binnen enkele dagen, wanneer wij voldoende informatie van je hebben zoals foto’s van de binnen- en buitenzijde (vanaf straatniveau) van jouw dak en weten welk type dakraam, dakkapel of Dakkapel Modulair je wilt laten plaatsen.
  • Kunnen jullie ook de vergunningsaanvraag verzorgen?
    Wij kunnen tegen betaling ook de vergunningsaanvraag verzorgen, wij doen dit niet in eigen beheer maar besteden dit uit.
  • Kunnen jullie ook onze zolder verbouwen?
    Wij doen ook gehele zolderverbouwingen, wel altijd in combinatie met het plaatsen van een dakraam, dakkapel serre, dakkapel basis of een dakkapel van Dakkapellen Modulair B.V. dakkapel. Wij kunnen wanden plaatsen, een douche en/of toilet plaatsen, stucen, tegelen, kortom een gehele zolderverbouwing verzorgen.
  • Kunnen jullie ook dakramen van andere merken vervangen door een VELUX / ROTO dakraam?
    Jazeker dak kunnen wij ook, wanneer je ons de sparingmaat (gat in jouw dak aan de binnenzijde gemeten) doorgeeft kunnen wij hier de juiste afmeting dakraam voor jou bij zoeken. Wel graag een foto meesturen van de binnen- en buitenzijde (vanaf straatniveau) van je dak.
  • Wanneer adviseren jullie kunststof dakramen?
    Wij adviseren zeker kunststof dakramen wanneer het een zogenaamde natte ruimte betreft zoals een keuken, badkamer of toilet. Een kunststof dakraam hoeft niet geschilderd te worden dus wanneer schilderen niet je hobby is, is de keuze voor kunststof snel gemaakt. Overigens moet je een houten kozijn voor een lange levensduur eens tussen de 3 en 5 jaar voorzien van een nieuwe laklaag.
  • In de offerte zijn de kosten voor een kraan opgenomen waarom is dat?
    Bij de grotere maten dakramen gebruiken wij een kraan. Ook voor dakramen met triple beglazing maken wij gebruik van ons eigen hijskraan. Deze dakramen wegen vaak meer dan 70 kg en zijn zelfs met twee man niet naar boven te krijgen zonder de ARBO regels te overtreden. Wat belangrijker is, we zijn best een beetje zuinig op 'onze' jongens en willen graag nog lang met ze samenwerken en wat we zeker niet willen is dat ze in de toekomst problemen krijgen met hun rug. Gelukkig zijn wij in het bezit van 2 kranen waardoor we de kosten voor u binnen de perken kunnen houden.
  • Wat doen jullie met de oude VELUX dakramen die jullie vervangen?
    De oude dakramen gaan terug naar VELUX en worden gedemonteerd en weer als grondstof gebruikt. VELUX is de eerste producent welke deze service aanbood, tegenwoordig heeft iedere fabrikant van bouwmaterialen zijn mond vol van circulair bouwen, maar VELUX is de eerste en enige fabrikant die dit echt goed geregeld heeft. VELUX heeft torenhoge ambities voor wat betreft de duurzaamheid, wanneer je hierin bent geïnteresseerd kun je verder lezen op www.velux.com/what-we-do/sustainability. In het kort is het de ambitie van VELUX om de uitstoot van CO₂ in het verleden te compenseren en zo over inmiddels meer dan 80-jarig bestaan CO₂-neutraal te worden in 2041.
  • Nemen jullie het afval mee retour?
    Wij nemen al het afval mee retour, met uitzondering van de dakpannen, en scheiden dit bij ons op het bedrijf in karton, hout, metaal, puin en restafval. De oude VELUX dakramen gaan terug naar VELUX waar de onderdelen een tweede leven krijgen. Wanneer wij bij jou vertrekken leveren wij het e.e.a. bezemschoon op.
  • Plaatsen jullie ook dakkapellen?
    Wij plaatsen VELUX / ROTO dakkapellen en de dakkapellen van Dakkapel Modulair B.V. kijk op www.dakkapellenmodulair.nl voor meer informatie.
  • Monteren jullie VELUX / ROTO lichtkoepels en lichtstraten voor het platte dak?
    Jazeker dat doen wij.
  • Wanneer kunnen jullie een dakraam of dakkapel plaatsen?
    Helaas is deze vraag niet zo eenvoudig te beantwoorden, wij adviseren hiervoor contact met ons op te nemen, dan kunnen wij de actuele situatie doorgeven. Dit betreft wel altijd een momentopname.
  • Kunnen jullie een indicatie geven voor de kosten voor de vergunningsaanvraag?
    Dit is afhankelijk van de gemeente waar je woont en de stukken, zoals bijvoorbeeld constructietekeningen (digitaal), welke je zelf kan aanleveren. We kunnen vooraf voor jou een offerte opvragen.
  • Hoe lang is de garantie op de werkzaamheden die jullie uitvoeren?
    De garantieperiode op de montage is 10 jaar, echter wij staan voor ons werk en mocht het zo zijn dat je na deze periode beroep doet op onze garantie zullen wij dit in alle redelijkheid bekijken en wanneer blijkt dat wij het e.e.a. niet goed hebben uitgevoerd zullen wij ook na 5 jaar dit onder garantie voor jou oplossen.
    • Dakvensteratwork is aangesloten bij de Dakvenstermeesters
    • Zekerheden Dakvenstermeesterkeurmerk.
    • 10 jaar garantie op montage
    • Dakvensteratwork heeft de juiste verzekeringen en Diploma's
    • Gecertificeerd door Stichting Kwaliteit Hout (SKH)
    • Dakvensteratwork is aangesloten bij de brancheorganisatie VLOK.
    • VLOK-Erkende bedrijven borgen van kwaliteit door middel van goede tweezijdige algemene voorwaarden, een onafhankelijke geschillencommissie en de unieke VLOK-nakomingsgarantie.
    • Deze tweezijdige voorwaarden zijn met veel aandacht opgesteld in samenwerking met Vereniging Eigen Huis en de Consumentenbond. Met deze VLOK voorwaarden ben je verzekerd van goede en eerlijke afspraken.
  • Hoe lang is de garantie op de VELUX / ROTO producten?
    Voor de garantie op de VELUX-producten verwijzen we je graag naar de website van VELUX Nederland B.V.: www.velux.nl/juridische-informatie/garantie Voor de garantie op de ROTO-producten verwijzen wij naar de website van ROTO: www.roto-frank.com/de/dst/garantie
  • Gebruiken jullie altijd de waterkerende manchet?
    Wij gebruiken altijd de waterkerende manchet, met deze geringe investering is jouw dakraam beschermd tegen vocht van binnen en van buiten.
  • Gebruiken jullie altijd een dampremmende folie?
    Wij gebruiken altijd, waar nodig, een dampremmende folie, deze geringe investering beschermt jouw dakconstructie tegen vocht van binnenuit en bovendien heb je meer zekerheid van een gezond binnenklimaat.
  • Kunnen jullie ook onze oude VELUX / ROTO dakraam vervangen
    Natuurlijk kunnen wij je oude VELUX / ROTO-dakraam vervangen. Dit kan vaak zonder de afwerking rondom het dakraam te vervangen, dus oude dakraam demonteren en het nieuwe dakraam, incl. gootstuk en waterkerende manchet installeren.
  • Hoe lang gaat een dakraam mee?
    Hier is geen eenduidig antwoord op te geven, dit hangt heel erg af van hoe je het dakraam gaat onderhouden. Een kunststof dakraam behoef je niet te schilderen, een houten dakraam wel. Een houten dakraam moet voor een lange levensduur eens tussen de 3 en 5 jaar voorzien worden van een nieuwe laklaag. In de praktijk is dit erg afhankelijk hoe je met het dakraam omgaat. De ventilatieklep altijd open laten staan is niet verstandig daar dit tot condensatie kan leiden onder de aluminium afdeklijsten van het dakraam wat uiteindelijk bij de benedenhoeken van het dakraam naar binnen kan komen en tot verkleuring van het hout en uiteindelijk tot houtrot kan leiden. Ook aan de buitenzijde heeft het dakraam enig onderhoud nodig, zo is het verstandig de goten rondom het dakraam schoon te maken, zodat het regen en smeltwater van sneeuw goed afgevoerd kan worden.
  • Waar vind ik de codering van mijn dakraam?
    Je vindt de codering op de bovenzijde van het draaiende gedeelte, je ziet dit het makkelijkst wanneer je jouw dakraam opent en in horizontale positie plaatst. De codering bestaat waarschijnlijk uit een combinatie van cijfers en letters. Wat makkelijker is, is een foto maken van het typeplaatje en aan ons opsturen, dan weten we exact welk type dakraam je hebt. Deze codering hebben we nodig om bij vervanging het juiste nieuwe dakraam en toebehoren aan te bieden. Ook is deze codering nodig wanneer je door ons insectenhorren, buitenzonweringen, rolluiken, verduisterende rolgordijn en plisségordijnen elektrisch of handbediend wil laten plaatsen.
  • Wat is het verschil tussen een VELUX / ROTO tuimeldakraam en een uitzet-tuimeldakraam?
    Een tuimeldakraam scharniert in het midden en is het meest bekend in Nederland, een uitzet-tuimeldakraam scharniert aan de bovenzijde. Let op, deze is ook nog altijd te tuimelen zodat je het dakraam aan de binnenzijde kunt schoonmaken.
  • Wanneer moet ik kiezen voor een uitzet-tuimeldakraam?
    Wanneer je een flauwe dakhelling hebt, is het verstandig te kiezen voor een uitzet-tuimeldakraam omdat je dan minder kans hebt je hoofd te stoten wanneer je het dakraam open hebt staan. Doordat het uitzet-tuimeldakraam aan de bovenzijde scharniert heb je, wanneer je het dakraam opent, een vrij uitzicht. Bij een geopend tuimeldakraam kijk je altijd tegen het dakraam aan.
  • Welke informatie hebben jullie van mij nodig om voor mij een offerte te maken voor het plaatsen van dakramen?
    Wanneer je ons een foto stuurt van de binnen- en buitenzijde (vanaf straatniveau is prima) van jouw dak, hebben wij een indruk van de dakhelling, dakconstructie en dakbedekking. Wanneer je jouw keuze al hebt gemaakt vernemen wij deze graag. Wanneer je de keuze nog niet hebt gemaakt nodigen wij je graag uit in het Daglichtadviescentrum van VELUX Nederland B.V. in De Meern. Hier kun je met een adviseur jouw wensen bespreken en de juiste keuze maken.
  • Komen jullie van tevoren kijken?
    Wij kunnen veel beoordelen vanaf de foto’s van de binnen- en buitenzijde welke je hebt gestuurd, mochten er onduidelijkheden zijn dan plannen wij een bezoek op locatie in. Bij het plaatsen van een VELUX / ROTO-dakkapel of een Dakkapel Modulair plannen wij altijd een bezoek in op locatie om ter plaatse de dakkapel of Dakkapel Modulair in te meten.
  • Plaatsen jullie ook VELUX / ROTO raamdecoratie, zonweringsproducten en insectenhorren?
    Om heel eerlijk te zijn, zien wij dit als servicewerkzaamheden. Ons verdienmodel is het plaatsen van dakramen en dakkapellen. Daar onze monteurs altijd met zijn tweeën zijn, zijn wij relatief duur. De wachttijd kan behoorlijk oplopen daar wij het inplannen wanneer wij bij jou in de buurt zijn en wat tijd over hebben. Het is misschien niet het leukste antwoord maar wel het meest eerlijke. We willen niet een te hoge verwachting wekken.
  • Op mijn dak liggen zonnepanelen is dit een probleem bij het plaatsen of het vervangen van een VELUX / ROTO dakraam of ramen?
    Zowel bij het vervangen van een dakraam of een nieuw te plaatsen dakraam moeten we rondom het dakraam minimaal 1 rij dakpannen kunnen verwijderen. Bij het vervangen van dakramen komt het helaas regelmatig voor dat de zonne-panelen te dicht tegen de dakramen zijn geplaatst. Dit betekent dat de zonne-panelen verwijderd moeten worden om het dakraam te kunnen vervangen. In verband met de garantie kun je dit het beste laten doen door het bedrijf dat de panelen bij jou heeft geplaatst. Wij kunnen dit eventueel ook voor je regelen.
  • Waarom zou ik kiezen voor een elektrisch VELUX / ROTO dakraam of een dakraam op zonne-energie of VELUX / ROTO raamdecoratie, zonwering en rolluiken op netstroom of zonne-energie?
    De eerste reden die we kunnen bedenken is, gewoon omdat het kan. De tweede reden is omdat ze buiten bereik zitten en je ze niet met de hand kan bedienen. Je kunt in combinatie met het VELUX Active pakket zorgen voor een gezond binnenklimaat. Met de temperatuur, C02 en een luchtvochtigheid sensor regel je met de app op je telefoon een gezond binnenklimaat.
  • Mijn dakraam zit buiten bereik, is er naast het VELUX / ROTO dakraam elektrisch te maken, een andere manier om het dakraam en of de VELUX raamdecoratie producten te bedienen?
    Jazeker, je kunt je dakraam ook met een stok bedienen, persoonlijk heb ik vooral, wanneer het dakraam erg hoog is geplaatst, hier best wel moeite mee. Wanneer het gaat om incidenteel gebruik is een bedieningsstok prima, gaat het om frequent openen van je VELUX / ROTO dakraam dan adviseren wij je te kiezen voor een elektrisch te bedienen dakraam.
  • Wanneer kies ik voor netstroom of zonne-energie?
    Persoonlijk zou ik kiezen voor zonne-energie, het is in praktijk gebleken dat het zeer betrouwbaar is en er hoeft geen stroomvoorziening aangelegd te worden en draden te worden aangesloten (welke los kunnen laten).
  • Laad de batterij van de dakramen en raamdecoratie, rolluiken en buitenzonweringen ook op wanneer de dakramen op het noorden worden geplaatst of op een bewolkte dag?
    Het antwoord is volmondig ja, geen enkel probleem.
  • Plaatsen jullie ook de VELUX daglichtspot?
    Wij proberen dit zoveel mogelijk te voorkomen, omdat in de meeste gevallen ook een dakraam te plaatsen is welke een veel hogere lichtopbrengst heeft en waar je bovendien mee kunt ventileren. Een ander nadeel is, wanneer de daglichtspot in een inpandige badkamer wordt geplaatst, dat er condensatie in de buis plaatsvindt. In een uitbouw heeft het plaatsen van een VELUX-daglichtspot echt geen zin, daar de in de meeste gevallen al daglicht naar binnenkomt door de pui, lijkt de daglichtspot een flauw brandend spotje wat niet doet wat je graag had gewild, namelijk het daglicht verder de kamer in. Wij adviseren hier echt een VELUX-lichtkoepel of lichtstraat te plaatsen.
  • Plaatsen jullie ook VELUX / ROTO lichtkoepels in betonnen daken?
    Dat doen wij zeker, je moet er wel rekening mee houden dat hier heel wat bij komt kijken. Afhankelijk van het soort beton dak dat je hebt, zal er eerst een constructeur naar moeten kijken, dit is je eerste kostenpost. Stel dat het allemaal kan, dan is het zagen in beton ook een kostbare zaak. Hierna zijn de kosten gelijk aan het plaatsen van een lichtkoepel in een houten dakconstructie.
  • Geven jullie ook garantie op het inwerken van de lichtkoepel op de bestaande dakbedekking?
    De garantie hangt af van de leeftijd van je huidige dakbedekking, de garantieperiode hangt af van het oordeel van onze dakdekker. Soms is zijn advies om de gehele dakbedekking te vernieuwen en indien nodig het dak te isoleren.
  • Kan ik eventuele meubels e.d. laten staan?
    De werkplek, de vloer waar het VELUX / ROTO-dakraam of dakkapel of Dakkapel Modulair wordt geplaatst moet vrij zijn van obstakels. Een dakraam/dakkapel wordt van binnenuit gemonteerd, als gevolg hiervan moet de ruimte onder het dakraam vrij zijn. Deze werkplek en de trap zal door ons worden beschermd met een afdekvlies (PrimaCover). Wanneer je iets laat staan adviseren wij om dit af te dekken. Ook open kasten of apparatuur adviseren wij om af te dekken met doeken of folie. Helaas is niet te voorkomen dat er bij het zagen van de sparing e.d stof vrijkomt. Na installatie leveren wij de ruimte bezemschoon op.
  • Zijn jullie verzekerd tegen eventuele schades die jullie veroorzaken?
    Wij proberen dit zoveel mogelijk te voorkomen, maar wanneer wij schade veroorzaken zijn wij uiteraard goed verzekerd.
  • Beschermen jullie de vloer e.d.
    Een dakraam wordt van binnenuit gemonteerd als gevolg hiervan moet de ruimte onder het dakraam vrij zijn. Deze werkplek en de trap zal door ons worden beschermd met een afdekvlies (PrimaCover). Na installatie leveren wij de ruimte bezemschoon op.
  • Hoe bepalen jullie de plaats waar het VELUX / ROTO dakraam, dakkapel Dakkapel Modulair wordt geplaatst.
    We laten dit het liefst zoveel mogelijk aan jou over, wij adviseren vaak de klant om met bijvoorbeeld schilders tape de afmeting van het dakraam of dakkapel op het dakvlak te plakken, zo krijg je een goede indruk. Natuurlijk zullen we jou hierbij adviseren en de technische mogelijkheden bekijken.
  • Wanneer jullie een kraan gebruiken, moeten we hier dan een vergunning voor aanvragen?
    Van tevoren beoordelen wij of er een vergunning nodig is, wanneer dit het geval is zullen wij deze aanvragen. De kosten hiervoor rekenen we aan jou door.
  • Bij ons voor de deur is het betaald parkeren, zijn die voor jullie rekening?
    De kosten voor parkeren rekenen wij aan jou door.
  • Hebben jullie een showroom?
    Wij hebben (nog) geen showroom, wij maken graag met jou een afspraak in het Daglichtadviescentrum van VELUX Nederland B.V. in De Meern. Hier kunnen wij de vele mogelijkheden laten zien en aan de hand van jouw wensen de juiste oplossing kiezen. Hier kun je ook zien wat wij kunnen, daar wij al meerdere malen het Daglichtadviescentrum hebben verbouwd. Natuurlijk ben je ook van harte welkom bij ons in Breukelen, om een aanvraag of een offerte door te spreken. Wanneer je een Dakkapel Modulair wil laten plaatsen laten wij je graag de fabriek zien, zodat je een goede indruk krijgt wat je bij ons koopt.
  • Wat is een Dakkapel Modulair?
    Dakkapel Modulair B.V. is een samenwerking tussen Verhoef Dakramen en Dakvensteratwork. Samen met VELUX Nederland B.V. hebben wij een lijn dakkapellen ontwikkelt, De Dakkapel Modulair Traditioneel, Basis en Serre (meer informatie vind je op www.dakkapellenmodulair.nl). Deze lijn dakkapellen gaan, voor wat betreft maatvoering en mogelijkheden, verder daar waar VELUX ophoudt. Wij hebben (bijna) voor iedere afmeting of dakhelling een maatwerk oplossing.
  • Zijn de dakkapellen van Dakkapellen Modulair B.V. vergunningsvrij?
    De dakkapellen van Dakkapel Modulair B.V. zijn, behalve de Dakkapel Modulair Traditioneel, net als de VELUX dakkapellen vergunningsvrij te plaatsen mits er wordt voldaan aan de eisen voor vergunningsvrij bouwen. Voor meer informatie kijk op www.omgevingsloket.nl.
  • Hoe lang bestaan jullie al?
    Wij bestaand vanaf 2003, en hiervoor waren wij werkzaam bij VELUX Nederland B.V. in management en technische functies.
  • Welke type beglazing moet ik kiezen in mijn woning?
    Hier is geen eenvoudig antwoord op te geven, wanneer we kijken naar de huidige ontwikkelingen op het gebied van duurzaamheid zou ik bijna zeggen, kies in ieder geval altijd voor triple beglazing, zeker wanneer je een redelijk nieuwe woning hebt. Wanneer je een oudere woning hebt en je van plan bent de komende jaren je woning stap voor stap te verduurzamen, kies dan ook voor triple beglazing. Meer informatie vind je op www.velux.nl/producten/beglazing en www.roto-dakramen.nl.
  • Werken jullie ook voor bouwbedrijven, woningbouw verenigingen, VVE’s of institutionele beleggers?
    In principe is onze organisatie gericht op het werken voor particulieren. Dit betekent niet dat wij niet voor bouwbedrijven, woningbouw verenigingen, VVE’s of institutionele beleggers willen werken, wanneer wij goede afspraken over onder andere betalingen kunnen maken.
  • Waarom zouden wij jullie de opdracht geven?
    Eigenlijk weet je dat op het moment dat wij je opdracht hebben uitgevoerd. Wij doen dit al vanaf 2003 en wanneer wij er niets van zouden kunnen, hadden we het niet zo lang volgehouden. Gaat er bij ons nooit iets verkeerd? Natuurlijk wel, maar we proberen altijd alles naar tevredenheid op te lossen. Lukt dit altijd? We durven rustig te zeggen dat dit altijd lukt.
  • Hoe meet ik mijn dakhelling?
    VELUX heeft hiervoor een handige app welke je op je smartphone kan installeren, de VELUX Roof Pitch. Deze is te vinden in de Apple Appstore en Google Play.
  • Hoe bouwen jullie een dakraam in boven een trapgat of hoog in het dak?
    In een trapgat bouwen wij een vlonder waar vanaf gewerkt kan worden. Wanneer het dakraam hoog in het dak geplaatst wordt, gebruiken wij een kamersteiger.
  • Werken jullie op uurbasis of een vastgesteld tarief?
    Wij werken met een vastgesteld tarief zodat het voor jou duidelijk is welke prijs je gaat betalen.
  • Ik heb op marktplaats een tweedehands VELUX dakraam en gootstuk gekocht, monteren jullie deze ook?
    Helaas, dit doen wij niet omdat in de praktijk is gebleken dat deze niet compleet zijn of in slechte staat.
  • Zijn er kosten bij het maken van een afspraak op locatie?
    Wij rekenen geen kosten voor het maken van een afspraak op locatie. Echter, wanneer wij het niet nodig vinden, daar wij het e.e.a. hebben kunnen beoordelen van foto’s, maken wij geen afspraak op locatie tenzij daar een andere reden voor is.
  • Kan ik zelf een VELUX dakraam monteren?
    Deze vraag is onmogelijk te beantwoorden, in de praktijk blijkt dat wij bijna in iedere situatie de dakconstructie moeten aanpassen en dit vraagt wel kennis en kunde. Wanneer wij iemand aannemen die het vak moet leren duurt het ongeveer 3 à 4 jaar dat deze persoon een volwaardig Dakvensteratwork vakman is. Bovendien zijn wij aangesloten en geschoold bij het Dakvenstermeestersgilde:
    • Dakvensteratwork is aangesloten bij de Dakvenstermeesters
    • Zekerheden Dakvenstermeesterkeurmerk.
    • 10 jaar garantie op montage
    • Dakvensteratwork heeft de juiste verzekeringen en Diploma's
    • Gecertificeerd door Stichting Kwaliteit Hout (SKH)
  • Hoeveel ervaring hebben jullie?
    Wij bestaan vanaf 2003 en voor deze tijd hebben wij, de 3 aandeelhouders, gewerkt bij VELUX Nederland in management, marketing en technische functies. Onze monteurs zijn met name in de praktijk geschoold, deze praktijkopleiding duurt 3 tot 4 jaar en wanneer ze er niet uitkomen kunnen ze altijd terecht bij Jeroen of Mevlut, beiden hebben meer dan 20 jaar ervaring met het inbouwen van VELUX-dakramen en zelfs bij VELUX zijn er geen mensen met zoveel ervaring. Beide heren worden ook wel Dr. Daylight genoemd.
  • Hoe kan ik betalen?
    Nadat wij jouw opdracht hebben uitgevoerd kun je pinnen of contant betalen bij onze monteurs. Wanneer je niet contant wilt betalen of wil pinnen, kun je in het bijzijn van onze monteurs het verschuldigde bedrag overmaken. Bij opdrachten met een bedrag hoger dan € 5000,– vragen wij een aanbetaling van 20%.
  • Ik betaal vanuit een bouwdepot, hoe werkt dit bij jullie?
    Wij sturen je voorafgaand aan de uitvoering van de werkzaamheden een factuur zodat deze tijdig betaald kan worden.
  • Zoeken jullie nog personeel?
    Wanneer je zin hebt bij ons te komen werken, bel even, dan maken we een afspraak. Of kijk op onze vacaturepagina, wij zijn altijd op zoek naar goede mensen.
  • Zijn jullie aangesloten bij een branchevereniging?
    Ja, wij zijn aangesloten bij de VLOK, kijk op www.vlok.nl wat de VLOK voor jou kan betekenen. Maar ook bij:
    • Dakvensteratwork is aangesloten bij de Dakvenstermeesters
    • Zekerheden Dakvenstermeesterkeurmerk.
    • 10 jaar garantie op montage
    • Dakvensteratwork heeft de juiste verzekeringen en Diploma's
    • Gecertificeerd door Stichting Kwaliteit Hout (SKH)
  • Waar kunnen we terecht wanneer er een geschil is waar we samen niet uitkomen?
  • Hoe lang duurt het voordat ik bericht krijg wanneer jullie mijn opdracht gaan uitvoeren nadat ik jullie opdracht heb gegeven?
    Ons streven is binnen 1 week de datum door te geven wanneer wij jouw opdracht komen uitvoeren. Vergeleken met het voortraject lijkt dit wellicht wat lang, echter het plannen doen wij zeer zorgvuldig en vaak is het puzzelen om voor onze monteurs een goede invulling van de dag te maken. Dit heeft te maken met de veelzijdigheid van onze opdrachten. Het ophangen van een gordijntje of een dakraam vervangen kost minder tijd dan het monteren van een dakkapel en dit moet allemaal gecombineerd worden. In de Covid periode komt of kwam hier nog een belangrijke parameter bij, de levertijd van de VELUX-producten.
  • Wanneer moet ik voor een VELUX dakraam kiezen en wanneer voor een Roto dakraam?
    Beide merken bieden producten van topkwaliteit dus je kunt eigenlijk geen verkeerde keuze maken. Roto heeft een aantal producten die inspelen op specifieke wensen. Zoals betere isolatiewaarden, beveiliging of sluitmethode. Twijfel je over de juiste keuze? Neem dan gerust contact met ons op.
  • Welke kleur heeft de binnenzijde van mijn VELUX / Roto dakraam?
    • Een VELUX dakraam is aan de binnenzijde 3× afgelakt met een acryl-lak kleur NCS S 0500-N (vergelijkbaar met RAL 9003)
    • Een blank afgelakt is in drie lagen afgelakt met transparante acryl lak op waterbasis.
    • Een Roto dakraam is aan de binnenzijde afgewerkt in RAL 9010.
  • Hoe groot moet mijn dakraam zijn?
    VELUX adviseert 20% van het totale vloeroppervlak de betreffende kamer.
  • Welke kleur heeft mijn VELUX / Roto dakraam aan de buitenzijde?
    Bij VELUX dakramen is de buitenzijde van je dak, de aluminium afdeklijsten, de kleur NCS S 7500-N (vergelijkbaar met RAL-kleur 7043) Overigens zijn de VELUX-afdeklijsten ook in titanium zink, koper of gespoten in een RAL-kleur verkrijgbaar. Roto-dakramen zijn R703 aan de buitenzijde. Dit is een antraciet semi-metallic.
  • Hoe zit het met de ventilatie en mijn VELUX dakraam?
  • Zijn er ook geluidsisolerende dakramen?
    Deze zijn er zeker, meer informatie vind je op www.velux.nl/producten/beglazing en www.roto-dakramen.nl.
  • Hebben jullie kleurstalen van de VELUX raamdecoratie?
    Nee, die hebben wij niet, maar deze kun je bestellen bij VELUX: 030-6629629.
  • Mijn knieschot zit wel erg hoog, kan ik mijn VELUX / ROTO dakraam of dakkapel of Modulaire Dakkapel lager laten plaatsen dan het (dragende) knieschot?
    In principe kan dit, we zullen dan wel de dakconstructie extra moeten aanpassen om de krachten die op het knieschot rusten op te vangen.
  • Hoe lang duurt het voordat jullie een bezoek in kunnen plannen bij mij thuis, om mij te adviseren of het e.e.a. in te meten?
    Afhankelijk van de drukte kan dat vaak tussen de 2 en 4 weken.

Aanmelden nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwste producten, toekomstige acties en relevante aanbiedingen? 

*Welke rol beschrijft je het beste? Met deze informatie kunnen wij zorgen dat je altijd de juiste en meest relevante informatie ontvangt.
Dakvensteronline hecht veel waarde aan uw privacy. We zullen persoonlijke informatie alleen gebruiken om de producten en diensten te leveren waar u ons om hebt gevraagd. Van tijd tot tijd willen we contact met u opnemen over onze producten en diensten, of bijvoorbeeld interessante aanbiedingen. Als u ermee instemt vink dit dan hieronder aan: